Veer zeen Zitterd!

Amac

In deze speciale blog 'Veer zeen Zitterd' lichten wij elke dag een lokale ondernemer van Sittard uit. Door de Corona crisis is de historische binnenstad van Sittard tijdelijk niet meer zo druk en gezellig als eerst. Echter kun je natuurlijk nog steeds terecht bij lokale ondernemers voor de mooiste en lekkerste producten, maar dan op een ietwat andere, veiligere manier!

Vandaag komt Amac aan bod! Lees hieronder het interview!


Jij bent manager hier bij Amac, hebben we gehoord. Dat klopt! Ik ben Aaron en ik ben deze maand al 10 jaar storemanager bij Amac. We hadden eerst een kleinere winkel aan de Limbrichterstraat. Eind 2011 zijn we hier terecht gekomen in de Brandstraat en hebben we veel meer ruimte in de winkel.

Hoe gaat het met jullie? Met onszelf gaat het goed, gelukkig. We hanteren nauw de richtlijnen van het RIVM. Zo hebben we ook ons deurbeleid aangepast. Wij houden onszelf er ook goed aan. We proberen één op één de klanten te helpen. In het begin viel eigenlijk alles stil. Er liepen weinig mensen op straat, zo uitgestorven, maar je merkt dat het steeds een beetje drukker wordt elke week.

Zijn er producten die nu beter verkopen dan eerst doordat mensen thuis zitten? Dat valt wel mee. Niet echt een duidelijke piek in de verkoop van een bepaald product. Wij spelen wel in op de behoeftes van de mensen. Dus hebben we een mooie thuiswerkopstelling gemaakt met producten die nu het thuiswerken vergemakkelijkt. Vorige week is wel de nieuwe iPhone SE aangekondigd, dat is het tussenmodel voordat er een geheel nieuw model uitgebracht wordt.

Je kunt natuurlijk ook online bestellen bij Amac. We zijn inderdaad onderdeel van een grote keten, dus een webshop hadden we al. Die blijft ook gewoon goed doorlopen. We verkopen natuurlijk wat duurdere producten. Dus een hele grote toename online zien we niet. Mensen willen toch graag persoonlijk advies als ze zo’n groter bedrag uit gaan geven. De iPad Pro en diverse nieuwe Macbooks zijn net uitgekomen. Dat zijn toch producten waar mensen wat meer kennis en voorlichting over nodig hebben voor ze er een aanschaffen. Sommigen weten precies wat ze willen hebben, maar de meesten willen advies. Er zijn vaak meerdere opties van een product.

Dat de winkel open is, is dus belangrijk voor jullie. Ja, we zijn daarom blij dat we nu weer beetje bij beetje meer het persoonlijke advies kunnen geven. Het is wel wennen. Wij gaven altijd een hand aan klanten en dat kan nu bijvoorbeeld niet. Niet alleen ik, maar ook de andere ondernemers in de binnenstad vinden dat afstand houden lastig. Je wilt als ondernemer persoonlijke service verlenen en de crisis maakt dat niet gemakkelijk voor ons. Dat mis je wel en vind ik erg jammer. Maar ooit komt dat weer, we houden goede moed!

Check de Facebookpagina van Amac!

Amac - Facebook