Veer zeen Zitterd!

Bristol

In deze speciale blog 'Veer zeen Zitterd' lichten wij elke dag een lokale ondernemer van Sittard uit. Door de Corona crisis is de historische binnenstad van Sittard tijdelijk niet meer zo druk en gezellig als eerst. Echter kun je natuurlijk nog steeds terecht bij lokale ondernemers voor de mooiste en lekkerste producten, maar dan op een ietwat andere, veiligere manier!

Vandaag komt Bristol aan bod! Lees hieronder het interview.

Wow, wat een mooie, vernieuwde winkel! Vertel eens erover. Ik ben Remco en vanaf 2013 ben ik werkzaam bij Bristol. Ik run nu zo’n 5 jaar het filiaal in Sittard. Dit filiaal bestaat nu ongeveer 34 jaar al op deze locatie! We hebben meerdere concepten in deze winkel gehad. Vroeger was er het geel/blauwe logo. Daarna zijn we naar de kleuren wit/rood gegaan. Dat is het meest herkenbaar voor iedereen. We hebben dat logo nog steeds, alleen is het in een modern jasje gestoken.

Toen kwam de corona crisis en waren jullie gesloten voor verbouwing! Ja, klopt. We zijn 16 april weer geopend met het nieuwe concept. Ik ben er wel echt super blij mee. Wat nieuw is aan dit concept is bijvoorbeeld dat de schoenen centraal staan in de winkel als je binnenkomt. Je wordt eigenlijk gelijk naar het midden getrokken waar alle schoenen dus zijn gecentreerd. Dan heb je aan de zijkanten van de winkel de thema’s met kleding voor mannen, vrouwen en kinderen en accessoires. Het meeste wat opvalt is dat de zaak veel overzichtelijker is. De rekken zijn een stuk lager dan voorheen zodat je een goed overzicht hebt. Alles valt op z’n plek. Vóór de verbouwing zijn we al begonnen met de schoenen op een andere plek te zetten. Niet meer op maat, maar op soort. En nu zie je dat dat werkt. Wat ook opvalt is het plafond, de verlichting en de vloer. We hebben heel veel mannequins erbij gekregen zodat we de collectie echt mooi kunnen presenteren.

Je weet dat je een opening ging hebben midden in een coronacrisis. Hoe zijn jullie daar mee omgegaan? Ja, we zijn de verbouwing begonnen net voor de coronatijd. Het was stille opening. Dat houdt in dat we niet van de daken hebben geschreeuwd dat we open zijn. We zijn wel met heel veel enthousiasme vanuit onszelf opengegaan. We hebben goede richtlijnen gekregen vanuit ons hoofdkantoor waar we ons met z’n allen aan houden. Zo krijgt iedereen een mandje en hebben we een maximumaantal bezoekers die we hanteren in de winkel. Staan er geen mandjes bij de ingang? Dan moet je dus even wachten. Het begint nu gelukkig wat drukker te worden. Niet als vanouds natuurlijk, maar het begin is er.

Aangezien jullie een keten zijn, is er natuurlijk ook de mogelijkheid voor online shoppen, toch? We hebben ook een webshop inderdaad. Die loopt in deze tijden natuurlijk heel erg goed. Dus als mensen niet naar onze fysieke winkel willen komen, kunnen ze toch nog bij ons winkelen.

Is er iets waar je nu heel trots op bent? We hebben met een beperkte groep de winkel in moeten richten. Dit kwam natuurlijk vooral door corona. Ik ben er trots op dat we met een kleine groep collega’s van andere filialen, het eigen team, onze visual merchandiser en onze district manager dit klusje hebben geklaard.

Check de Facebookpagina van Bristol!

Bristol - Facebook