Veer zeen Zitterd!

KOP

In deze speciale blog 'Veer zeen Zitterd' lichten wij elke dag een lokale ondernemer van Sittard uit. Door de Corona crisis is de historische binnenstad van Sittard tijdelijk niet meer zo druk en gezellig als eerst. Echter kun je natuurlijk nog steeds terecht bij lokale ondernemers voor de mooiste en lekkerste producten, maar dan op een ietwat andere, veiligere manier!

Vandaag komt KOP aan bod! Lees hieronder het interview.


We staan hier in een pas verbouwde salon, vertel erover! Romy: In 2016 hebben wij, Romy en Bram, samen KOP_ opgericht. Mede om dat Bram kapper is, ik een marketingbureau heb en we allebei affiniteit hebben met horeca. Dit wilden we graag combineren. Het was toen ook de periode waarin de ‘blurring’ concepten een trend werden. Daarom het idee om een kapsalon te gaan combineren met horeca. En het zou dan fijn zijn als er ook nog ruimte zou zijn voor mij, Romy, om mijn kantoor van te maken. We zijn toen op zoek gegaan naar geschikte panden en de eerste de beste waar we zijn gaan kijken, was meteen de juiste. Er waren hier allemaal kleine kamertjes waar we wel potentie in zagen. We hebben toen flink verbouwd. Dat was een hele ingreep.

Hoe zijn jullie op de naam gekomen? Romy: Daar kon ik met mijn marketing achtergrond goed bij helpen. Je hebt een kop haar, maar ook een kop koffie. Daar komt de naam uit voort. We konden er gewoon een heleboel mee. Wij doen hier alles wat met een kop te maken heeft. Dat bouwen we zo uit. Zo krijg je af en toe een leuke slogan als iemand zegt: Kun je mijn kop even wassen en knippen? Daar hebben we ook wat kaartjes dan meteen van gemaakt.

Was het altijd een droom van jullie om een eigen zaak te beginnen? Romy: Ja voor mij wel. Ik was natuurlijk al wel langer bezig met mijn marketingbureau Creamy Concepts. Dat bestaat nu zeven jaar komende zomer. KOP_ bestaat in december vijf jaar. Bram: Dat was voor ons ook de reden om nu een refreshment aan KOP_ te geven. Wij hebben in de coronatijd, toen we dicht moesten, de verbouwing gedaan. Het stond wat later gepland dit jaar, maar dat hebben we dus naar voren geschoven. Hadden jullie het plan voor de verbouwing wel al klaarliggen? De plannen lagen deels al wel klaar, ja. Nog niet volledig uitgewerkt, maar we hadden het al wel in ons hoofd hoe het moest worden. We hebben gelukkig goede connecties en ik doe zelf natuurlijk de branding dus ik had al de moodboards klaar en wisten goed wat we wilden. We hebben vijf weken verbouwd. En we waren precies op tijd klaar toen we weer open mochten!

Toen het nieuws kwam van corona, zijn jullie nog dingen anders gaan doen naast het verbouwen? Bram: We hebben een tijdje de KOP_ thuisservice opgezet. Mensen konden voor hun uitgroei dan producten bestellen. De eerste paar weken liep dat heel goed. In de avonduren na het verbouwen, gingen we alles rondbrengen. Op een gegeven moment werd dat wel een beetje veel en zwakte het ook een beetje af met bestellingen. Echter op zaterdagen waren wij toch altijd aan het klussen, dus toen dachten we: we regelen op zaterdagen een afhaalmoment. Dat was handig voor ons. De koffiebar hebben we dicht gelaten.

Het afhalen, is dat iets wat je blijft doen? Romy: Op onze website hebben we nu een nieuw onderdeel waarin staat dat mensen ook de producten voor thuis kunnen bestellen. Dat hadden we voorheen niet. En we hebben een to go menu. We merken dat mensen toch graag kennis willen maken met de producten die we hebben. Dus de koffie to go, de tosti’s, smoothies. Die optie hebben we al wel langer, maar daar is nu veel meer animo voor.

Waar ben je het meest blij mee na de verbouwing? Romy: Ja, de vloer vind ik prachtig! Ook de hele sfeer met de kleurencombinaties. Het is een luxe sfeer. De kasten zijn allemaal op maat gemaakt, dus alles klopt gewoon. Nou, veel succes met alles!

Check de Facebookpagina van KOP!

KOP - Facebook