Veer zeen Zitterd!

Shoetime

In deze speciale blog 'Veer zeen Zitterd' lichten wij elke dag een lokale ondernemer van Sittard uit. Door de Corona crisis is de historische binnenstad van Sittard tijdelijk niet meer zo druk en gezellig als eerst. Echter kun je natuurlijk nog steeds terecht bij lokale ondernemers voor de mooiste en lekkerste producten, maar dan op een ietwat andere, veiligere manier!

Vandaag komt Shoetime aan bod! Lees hieronder het interview.

Wij kennen jou natuurlijk goed, maar vertel toch even over jou en de winkel! Ik ben Mirella. Ik zit nu 15-18 jaar in de schoenenbranche, waarvan 7 jaar hier bij Shoetime. We zijn al jarenlang hier in Sittard gevestigd. We hebben een winkel waar voor iedereen de leukste merken te krijgen zijn en we hebben iets voor iedere portemonnee. Naast deze leuke schoenencollectie hebben we ook tassen die erbij passen en alles wat je nodig hebt voor het onderhoud van schoenen. We vinden het belangrijk dat mensen langer dan één seizoen met een paar schoenen kunnen doen. We hebben altijd acties en altijd tijd voor de klant. Dat zijn de speerpunten van onze zaak.

Je zit al lang in de schoenenbranche, wat sprak je hier zo in aan? Het is een branche die zich heel snel ontwikkelt. De leuke schoenen waren vroeger niet goed voor je voeten en dat verandert nu heel snel. Dat is waar ik zo blij van word, dat we steeds meer leuke schoenen met een goede pasvorm kunnen aanbieden. Is de klant blij, dan ben ik ook blij.

Hoe hebben jullie de laatste tijd beleefd door corona? In het begin zijn we begonnen met de 1,5 meter afstand te houden, niet te dicht bij de klant in de buurt te komen. Helaas konden we daardoor iets minder hulp bieden zoals we dat gewend waren om te doen. Toen zijn we ook op een gegeven moment dichtgegaan, omdat we de service helemaal niet konden bieden zonder dat de winkel aangepast werd. Na Koningsdag zijn we weer opengegaan. We hebben de winkel zo aangepast dat we de service weer kunnen bieden. We laten wat minder mensen dan normaal binnen. Aan de hand van de schoenlepels die we vooraan in de winkel hebben liggen, houden we bij hoeveel mensen er in de winkel zijn. Als er geen schoenlepels meer liggen, moet een nieuwe klant even wachten tot hij of zij weer naar binnen mag. In verband met de veiligheid, maar ook met de service.

Shoetime heeft natuurlijk al langer een webshop. We hebben ook een webshop inderdaad. Daar zagen we een hele grote stijging in het aantal verkopen. Dat was voor ons eigenlijk een geluk. Daardoor konden we toch een beetje ons werk doen achter de schermen. Weliswaar niet met passen, maar we hebben via Facebook ook chatsessies gehouden met klanten, foto’s gestuurd, om zo mensen te helpen. Dat vonden de klanten heel erg fijn. Nu we weer open zijn, zijn de reacties zo leuk! Mensen blijven in de straat staan en gaan naar ons zwaaien, daar word je blij van. Ze zijn blij dat we weer open zijn en dat ze weer lokaal kunnen winkelen.

Check de Facebookpagina van Shoetime!

Shoetime - Facebook