Veer zeen Zitterd!

Via Pozzo

In deze speciale blog 'Veer zeen Zitterd' lichten wij elke dag een lokale ondernemer van Sittard uit. Door de Corona crisis is de historische binnenstad van Sittard tijdelijk niet meer zo druk en gezellig als eerst. Echter kun je natuurlijk nog steeds terecht bij lokale ondernemers voor de mooiste en lekkerste producten, maar dan op een ietwat andere, veiligere manier!

Vandaag komt Via Pozzo aan bod! Lees hieronder het interview.


We staan hier in jouw zaak op de Putstraat, vertel eens meer! Ik ben Frank en we hebben hier een Italiaans specialiteitenrestaurant, genaamd Via Pozzo. We zitten hier nu ongeveer anderhalf jaar. Hiervoor heb ik bij het Grieks restaurant gewerkt hiernaast en was ik accountant op een kantoor in Roermond. Ik wilde op een gegeven moment gewoon doen wat ik leuk vond. We hebben toen de knoop doorgehakt. De tijd is kort, je kan beter doen waar je heel veel plezier in hebt. Toen zijn we met Via Pozzo gestart.

Waarom hebben jullie voor de Italiaanse keuken gekozen? We wilden iets beginnen wat er nog niet echt was in Sittard. Er is al veel keus dus je moet je wel gaan onderscheiden met je concept. Verzin je de gerechten zelf? Deels wel en onze koks zijn ook Italiaans. Die hebben natuurlijk ook veel ideeën, beter krijg je het niet!

Hoe hebben jullie deze tijd beleefd? We hebben heel snel geschakeld. We zijn vanaf de woensdag, nadat het nieuws naar buiten kwam dat we dicht moesten, meteen begonnen met bezorgen en afhalen. We hebben het snel op touwen gezet. We wilden iedereen hier wel bezighouden en zorgen dat er toch iets aan inkomsten binnenkwam. Als je thuis moet zitten, word je helemaal gek. Stilzitten is niks voor ons. Ik heb altijd twee banen gehad, dus ik moet ook bezig blijven. We hebben niet de normale menukaart, maar een aangepast menu. Qua voorbereiding en dergelijke zou dit anders niet haalbaar zijn. We hebben wel alle pizza’s en pasta’s en een aantal vlees en visgerechten. De maaltijden waar we de kwaliteit van kunnen waarborgen met het bezorgen en afhalen staan op de kaart. We zijn ook aan het klussen. Daar is het nu de ideale tijd voor. We zijn daarom één dagje minder open dan dat we normaal zijn, nu van woensdag t/m zondag.

Hoe gaat dat bezorgen? Het bezorgen en afhalen gaat goed, we zijn niet ontevreden. Het is een totaal andere manier van werken. Dus we moeten ons wel een beetje aanpassen, maar dat gaat goed. De leuke reacties van de klanten geven je ook een extra boost. Ik zie dit ook als een stukje extra service naar onze klanten toe. Dat we toch nog iets voor hen kunnen doen in deze periode. We hebben ook een heel fijn team. De koks bijvoorbeeld zijn er al bij vanaf dag één. Ze denken mee met de aanpassingen op de kaart, ze blijven positief. Iedereen stond er vanaf het begin meteen achter dat we dit zo gingen doen.

Zijn er dingen die je nu anders bent gaan doen, die je wilt blijven vasthouden? Weet ik niet, afhalen en bezorgen in een normale periode, daar hebben wij eigenlijk geen tijd voor. Dan hebben we geen tijd voor de mensen in ons eigen restaurant. Alleen de klusjes zullen we moeten blijven doen, haha!

Check de Facebookpagina van Via Pozzo!

Via Pozzo - Facebook